Pages

Tuesday, February 16, 2010

hari ini bukan semalam dan bukan esok

hmm....bangun agak lewat hari ini, semalamnya aku bertungkus lumus nak siapkan proposal dokumentari. memang penat tapi nak buat macamana nak cari makan. sesukar mana pun aku harus pandai mencari peluang, sementara masih bernafas hidup harus diteruskan. Esok kita tak jamin apa lagi. kalau masih bernafas di bumi allah ni syukur alhamdulilah. membaca beberapa blog hari ini, terpanggil mengikut kisah student UITM yang accident hingga koma minggu lepas. Bakri begitu gagah struggle untuk meneruskan kehidupan. kesian dia, katanya dia dilanggar ADUN Sekincan. heran juga kenapa berita ini tak begitu gempar macam kematian kat pejabat SPRM dulu. kemudian baru terperasan itu hal semalam, esok tak tahu apa lagi. Namun untuk Bakri dengar cerita dah sedar, alhmadulilah.... tertanya juga apalah yang difikirkan semasa komanya. Mungkin permintaannya diberikan peluang untuk terus hidup kerana dialah harapan keluarga (anak sulung tujuh beradik). Simpatinya aku...
anyway hari ini aku nak relax tengok tv hmm.... tak banyak cerita menarik. terlupa pulak ingatkan hari ini hari ahad... rupanya hari Selasa, banyak kedai masih tutup. tahun baru Cina ni kadang-kadang diperhatikan kuala Lumpur ni macam dilantda geruda. sunyi dan sepi tapi best. nak makan apa hari ini... jangan fikir dulu, yang penting hari ini bermula satu lagi rutin kehidupan. sebab hari ini bukan semalam dan bukan esok. oh ye aku kena siapkan sinopsis Agen 2x5 untuk tv9. alamak tak boleh nak relax juga.....

No comments:

Post a Comment